Data: 16/02/2026
L’endemà de la Gran Rua, 25 colles van participar en el Gran Concurs d’Exhibició de Comparses celebrat diumenge al vespre a la Nau dels 50 metres. Nap Buf es va imposar en la categoria d’espectacle i Els Txondos van guanyar el primer premi d’humor.
La Nau dels 50 metres de Palamós es va omplir de gom a gom per acollir un dels actes més esperats del Carnaval de Palamós: el Gran Concurs d’Exhibició de Comparses. Després de la multitudinària rua de dissabte, un total de 25 colles del municipi van pujar a l’escenari per mostrar les seves coreografies i muntatges davant d’un públic entregat.
En aquesta edició, una desena de colles van ser reconegudes amb premi. En la categoria d’espectacle, la Colla Nap Buf va aconseguir el primer lloc gràcies a una posada en escena potent i molt treballada. El segon premi va ser per a Les Nimfes, el tercer per als Trastocats, el quart per a Les Braves, el cinquè per a Les Mil i Una, el sisè per a La Liada i el setè pels Incombustibles.
Pel que fa a l’apartat d’humor, el triomf va ser pels Txondos, que van conquistar el jurat amb la seva proposta divertida i original. El segon lloc va recaure als Passats de Voltes i el tercer premi va ser per a la Colla G-80.
Amb l’Exhibició de Comparses, el Carnaval enceta la seva recta final. Ara, Palamós es prepara per a la representació teatral del judici sumaríssim i la sentència del Tribunal de la Rota, així com per a l’escenificació de la Mort, el Testament i l’Enterrament de la Sardina, actes que es podran seguir en directe a través de TV Costa Brava.