L'Ajuntament de Calonge ja ha adjudicat el projecte de rehabilitació del monestir de Santa Maria del Collet. L'estudi Mendoza Partida, amb l'arquitecte Joaquim Mulà, seran els encarregats de tirar-lo endavant.
119.947 euros. És el pressupost base de les obres per rehabilitar el monestir de Santa maria del Collet. L'espai data del segle XIII i és un equipament cultural i docent integrat al jaciment arqueològic. L'estudi guanyador ha estat escollit entre els cinc candidats. N'han subratllat la coherència global i ordenació integral de la parcel·la, amb accessos adaptats i connexions territorials; la qualitat espacial de la intervenció, recuperant volumetries originals i potenciant la llum natural al claustre i espais interiors; així com l'elevada sensibilitat patrimonial, prioritzant la conservació i posada en valor dels elements històrics.
"Aquesta intervenció farà de Santa Maria del Collet un equipament cultural clau per a les comarques gironines, combinant respecte històric amb estratègies sostenibles i innovadores. Aconseguirem un espai permeable, connectat amb el parc del Collet i obert a la vil·la romana", ha manifestat l'alcalde, Jordi Soler. Un cop acabi la redacció del projecte a finals d’estiu, l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni licitarà les obres, previstes en aproximadament 1,5 milions d'euros.
Comentaris (0)