Les intoxicacions per monòxid de carboni han augmentat aquest hivern a comarques gironines. Els Serveis d'Emergències Mèdiques i els Bombers apunten al mal manteniment de les calderes i la pobresa energètica com a causes principals.
169 persones s'han atès aquest hivern per intoxicació per monòxid de carboni. És el balanç de les actuacions dels Serveis d'Emergències i els Bombers aquest hivern. L'origen de les intoxicacions ho atribueixen a una mala combustió de les calderes, sovint derivada d'un mal manteniment o d'avaries.
La majoria de les trucades arriben cap a les dues o les tres de la matinada, quan les persones han estat exposades durant hores al gas i comencen a notar els símptomes. De fet, des d'emergències ressalten que el més perillós és la pèrdua "progressiva" d'oxigen.
Per prevenir aquestes situacions, el més important és el bon manteniment de les calderes i que no es bloquegin les vies de ventilació. Assenyalen que el preu de l'electricitat fa que la gent busqui alternatives per escalfar-se. En clau Baix Empordà, el nombre de persones ateses per intoxicacions ha disminuït.
Imatge: Berta Artigas Fontàs (ACN)
Comentaris (0)