L'Ajuntament de Palamós ha demanat activar el dispositiu Kampai a la vila. Consisteix en un desplegament conjunt entre la Policia Local i els Mossos d'Esquadra per actuar en diferents punts del municipi amb l'objectiu d'erradicar la multireincidència. Aquesta petició ha arribat després d'una reunió entre el govern i les dues policies.
La seguretat és un dels temes que està sobre la taula a Palamós. Davant la multireincidència que afecta la vila, el govern municipal ha demanat activar un dispositiu que contempla el treball conjunt de la Policia Local i els Mossos d'Esquadra. La petició arriba després dels incidents la nit del 18 d'octubre a la zona de la Planassa on es va produir una batalla multitudinària, la qual va acabar amb vuit persones identificades. Aquest dispositiu, anomenat Kampai, augmentaria la presència de patrulles els dies festius i en les zones d'oci nocturn.
Més enllà de la seva posada en marxa, han anunciat que la localitat augmentarà el nombre de càmeres de videovigilància. S'ubicarien en el nucli urbà i complementarien les 27 càmeres amb les quals compta el municipi des de 2018. Les càmeres tindran dues funcions: la de la vigilància i la seguretat ciutadana i la del control de trànsit i lectura de matrícules.
A la Planassa, lloc on es van produir els últims incidents, ja hi ha instal·lats sis dispositius des del passat estiu. De moment, però, no es poden fer servir les imatges com a prova judicial fins que la Comissió de Videovigilància de Catalunya no doni la seva autorització.
Comentaris (0)