Els Agents Rurals mantenen restringit l'accés al massís de les Gavarres per evitar l'entrada d'excursionistes, ciclistes i vehicles mentre es manté activat el nivell 4 del Pla Alfa. La mesura afecta una vintena de municipis del Baix Empordà i el Gironès i té com a objectiu reduir el risc de nous incendis i facilitar la feina dels equips d'emergència.
Els controls es duen a terme des d'aquest diumenge als principals accessos al massís amb el suport de les ADF, els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Civil. Només durant aquest dimarts, en un control instal·lat a la carretera dels Àngels des de Madremanya, els Agents Rurals han fet girar cua a més de trenta ciclistes que intentaven accedir a la zona restringida, la majoria dels quals eren estrangers. També s'ha impedit el pas a diversos vehicles que pretenien travessar el massís.
Aquesta és la primera vegada que les restriccions del Pla Alfa afecten també les carreteres asfaltades que creuen les Gavarres. Fins ara, les limitacions se centraven principalment en pistes forestals i camins, però l'elevat risc d'incendi i el fet que el foc iniciat divendres a la Bisbal d'Empordà encara no estigui controlat han portat les autoritats a ampliar les prohibicions.
L'objectiu principal de la mesura és minimitzar la presència de persones en un espai especialment vulnerable, tenint en compte que la gran majoria dels incendis forestals tenen origen humà. A més, la restricció també pretén garantir la seguretat de la població, ja que en cas de declarar-se un nou incendi les flames podrien afectar ràpidament les vies de comunicació i posar en risc les persones que hi circulessin.
Les restriccions s'apliquen a les 31.000 hectàrees que formen el massís de les Gavarres i afecten una vintena de municipis del Gironès i del Baix Empordà. Només s'han previst algunes excepcions puntuals, com l'accés al restaurant del santuari dels Àngels, ja que l'edifici podria servir com a punt de confinament en cas d'emergència.
Les autoritats recorden la importància de consultar el nivell del Pla Alfa abans de visitar qualsevol espai natural i demanen evitar les activitats al medi natural mentre es mantinguin les actuals condicions de risc extrem.
Comentaris (0)