'Prou excuses' denuncia que els pressupostos no preveuen les millores viàries

Gualta

Data: 18/03/2026

La plataforma ‘Prou excuses’ denuncia que els pressupostos de la Generalitat no inclouen la inversió promesa per millorar les carreteres del Baix Ter. L’entitat recorda que el Govern es va comprometre a destinar-hi 50 milions d’euros i ja preveu diverses accions de protesta.

La plataforma ciutadana ‘Prou excuses’, que reclama la millora de la xarxa viària del Baix Ter, denuncia que els pressupostos presentats pel Govern al Parlament no contemplen la inversió compromesa.

L’entitat assenyala que els comptes només preveuen 16,5 milions d’euros per a la millora del tram de la GI-631 entre Colomers i Verges, així com l’adequació dels vorals de la C-31 entre Ullà i Torroella de Montgrí. Una xifra molt allunyada dels 50 milions d’euros que el Govern va prometre al territori en una reunió el 23 de gener amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, i el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat.
 

La nostra sorpresa ha estat que en els pressupostos que s’estan tramitant pràcticament no hi figura res. Només el tram de Sant Jordi fins a Verges, que ja estava en marxa, i el tram d’Ullà a Torroella, que va per una altra via. Això ens ha decebut molt perquè veiem que comencem amb mal peu."

L’objectiu d’aquestes actuacions és millorar la seguretat en una xarxa de carreteres estreta, sovint sense vorals i amb una accidentalitat elevada. De fet, des de la reunió del gener, ja hi ha hagut quatre accidents en aquesta via, la GI-643, un punt on fa anys que es registren sinistres, alguns de mortals.
 

Aquestes carreteres fa més de vint o trenta anys que haurien d’haver estat eixamplades, perquè el volum de trànsit és molt gran. Cada vegada hi ha maquinària agrícola més gran, camions més grans i més vehicles. És urgent actuar-hi. Hem vist molts projectes, però volem que s’executin les obres."

Aquesta situació ha generat malestar a la plataforma, que la considera “inacceptable” i defensa que totes les actuacions previstes són prioritàries.

De moment, l’entitat té una reunió el 8 d’abril amb el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat. 
 

Ens interessa que hi hagi un calendari d’execució i saber quins terminis tenim".

L’objectiu de la reunió és tenir informació de primera mà i saber si es crearà la comissió mixta entre nosaltres, els ajuntaments i la Generalitat".

També esperen trobades amb diputats i representants de diversos partits polítics, amb l’objectiu que defensin aquestes demandes al Parlament.

La plataforma també ha anunciat una acció de protesta per Setmana Santa, coincidint amb la Processó de Verges. Es farà el 2 d’abril a les 17 h a la parada d’autobús a Parlavà i Jafre.

A més, l’entitat ha presentat una moció als setze ajuntaments de la zona, així com a l’EMD de l’Estartit, per reclamar, entre altres mesures, la creació d’una comissió de seguiment de les obres. Diversos consistoris ja l’han aprovada i la resta ho faran en les pròximes setmanes.

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Economia