La Volta al món en 80 minuts: un viatge musical amb Orthemis a Palamós

La Volta al món en 80 minuts: un viatge musical amb Orthemis a Palamós
Palamós

Data: 09/01/2026

L’Orthemis – Nova OCE presenta “Volta al món en 80 minuts” aquest diumenge 11 de gener de 2026, a les 18 h, al Teatre La Gorga de Palamós.

Inspirant-se en el viatge de Jules Verne, Orthemis proposa un recorregut musical que va del llunyà orient fins a occident, passant per la Xina, Mèxic, Romania, Hongria, Noruega, els Estats Units, Espanya i Catalunya. Durant vuitanta minuts, el públic gaudirà d’un viatge ple de colors, ritmes i emocions, on la música folklòrica —enriquida amb estructures de la música clàssica— ens transporta al cor de cada cultura.

Amb una trajectòria que s’inicia l’any 1989, l’orquestra va néixer amb la voluntat d’apropar la música clàssica als pobles de Girona. Des d’aleshores, ha dut la seva música a 44 països dels cinc continents, amb actuacions a Catalunya, a la resta de l’Estat i a països com Alemanya, Suïssa i Escòcia, així com a ciutats com Shanghai, Hong Kong, Mèxic o Turquia. Guardonada amb el Premi Nacional de Música Clàssica (1992) i el Premi Sirena (1998) com a referent de la cultura empordanesa, l’orquestra ha estat recentment refundada i revitalitzada amb joves músics de diversos països, mantenint una intensa activitat concertística i un fort compromís amb la difusió de la música catalana.

Prèviament al concert, el periodista palamosí i presentador Francesc Sànchez Carcassés presentarà el vídeo oficial del 2n Curs d’Estiu de Flauta Travessera, dirigit pels flautistes internacionals Vicens Prats i Elisabet Franch, celebrat amb gran èxit a Palamós l’agost de 2025. El vídeo ha estat gravat i muntat per Lluís Fonalleras, per encàrrec de Joventuts Musicals de Palamós i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Palamós.

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Cultura