ACN
Des de casa seva a la Bisbal d’Empordà, el músic Joan Aparicio adapta partitures inèdites perquè puguin ser interpretades per grans orquestres internacionals. Actualment treballa amb una obra de la compositora afroamericana Dorothy Rudd Moore, tot combinant tecnologia i oïda per rescatar peces oblidades del patrimoni musical.
Ell és Joan Aparicio qui dona una segona vida a obres que mai han sonat en directe. Treballa des de casa seva transcrivint partitures inèdites perquè puguin ser interpretades per grans orquestres de tot el món. Actualment té entre mans una peça monumental de més de 300 músics i cantants: es tracta de Frederick Douglass, una obra composta fa quatre dècades per la nord-americana Dorothy Rudd Moore, una figura clau de la música clàssica afroamericana. Tot i el seu talent, Moore va quedar invisibilitzada pel racisme del seu temps, però ara, una editorial de Nova York ha encarregat a Aparicio la tasca de recuperar-la i adaptar-la per a orquestra simfònica.
Tot i que la seva passió és la música clàssica, Aparicio ha treballat en múltiples projectes, des de l’adaptació d’obres de Pau Casals fins a composicions per a cinema —com la pel·lícula El fotògraf de Mauthausen— o programes de televisió com Operación Triunfo. La seva feina discreta però essencial fa possible que la música amagada torni a sonar en grans escenaris d’arreu del món.
Comentaris (0)