Olga Cercós i Marta Vericat han explicat el conte Viatgem als infants de la biblioteca Mercè Rodoreda de Platja d'Aro. El llibre, més enllà d'explicar una història, vol que els seus lectors aprenguin algunes paraules en Llengua de Signes Catalanes.
Viatgem és el títol del conte infantil d'Olga Cercós. Ens parla del viatge d'una família que durant el camí es troben a persones que necessiten ajuda. Això els fa reflexionar sobre la importància de compartir i prenen força valors com la generositat i l'empatia. L'obra ha estat la protagonista de l'hora del conte de la Biblioteca Mercè Rodoreda.
Elles dues han explicat el conte, l'han teatralitzat i han ensenyat als més petits algunes de les paraules en llengua de signes. Davant les situacions que sorgeixen amb la història, el que han volgut és preguntar: si compartirien el menjar, si canviarien una cosa per una altra. Un conte pensat per llegir en família. Al final del conte, el lector hi pot trobar algunes de les frases i expressions en llengua de signes catalana. Una proposta que és una aposta per la inclusió de la llengua de signes a la lectura.
Els assistents han escoltat, han après i s'ho han passat bé coneixent un conte que va més enllà de la mateixa lectura, sent una porta d'entrada a la llengua de signes. La presentació s'ha fet a la biblioteca municipal de Platja d'Aro, que, en el seu catàleg de préstec, compta amb diversos llibres en llengua de signes i en braille.
Comentaris (0)