El delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto, i la secretària d'Estat d'Agricultura i Alimentació, Begoña García Bernal han visitat les obres del projecte de millora i modernització de la xarxa de distribució de la Comunitat de Regants del Rec del Molí de Pals i els treballs del projecte de modernització del regadiu de la Comunitat de Regants Presa de Colomers. Els treballs han d'acabar l'any que ve hi han de suposar una gran millora pels agricultors de la zona.
A la tardor de l'any passat van començar les obres per millorar els sistemes de reg tant de la Comunitat de Regants de la Presa de Colomers com del Rec de Molí de Pals. I avui dia ja es poden començar a veure més resultats d'aquests treballs que han d'acabar al juliol de l'any que ve. Aquestes noves infraestructures inclouen basses, bombaments, instal·lacions fotovoltaiques i telecontrol. La idea és millorar l'eficiència hídrica amb la implantació de sistemes pressuritzats i digitalitzats de reg.
Aquest dimarts el delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto, i la secretària d'Estat d'Agricultura i Alimentació, Begoña García Bernal han visitat les obres. Han ressaltat les més de 3.000 hectàrees que es beneficiaran d'aquest projecte i la inversió, amb fons europeus Next Generation, de més de 43 milions d'euros.
A Catalunya hi ha 8 actuacions similars i totes en execució i en tot l'estat se n'estan fent 93. Des del Ministeri asseguren que ajudarà al sector cada vegada més afectat pel canvi climàtic i suposarà un estalvi energètic i d'aigua important.
En aquest sentit, des de la Comunitat de Regants de la Presa de Colomers han recordat que el canvi climàtic és una realitat i el sector s'ha d'adaptar. Esperen que hi hagi una mínima afectació a les parcel·les i que aquest nou sistema de reg els beneficiï.
Comentaris (0)