L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha fet el primer pas per desenvolupar el nou polígon industrial en l’àmbit de Cubells. L’Ajuntament estima que, si el calendari es desenvolupa segons les previsions, les obres d’urbanització podrien començar d’aquí a aproximadament dos anys.
L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha fet el primer pas per impulsar el desenvolupament d’un nou polígon industrial a l’àmbit de Cubells, una zona situada entre els camins de Botanos, de la Riera de Vilartaga i la Ronda Nord.
El consistori va aprovar el mes d’agost la suspensió de llicències en aquest àmbit, una mesura que permet avançar en la modificació del planejament urbanístic necessària per desenvolupar-hi una nova zona d’activitat econòmica. Paral·lelament, l’Ajuntament ja ha encarregat diversos estudis previs per analitzar la viabilitat econòmica i urbanística del projecte, com també les característiques del terreny i les seves condicions topogràfiques.
Ara encarreguem a un tècnic redactor que desenvolupi la modificació de planejament d’aquest àmbit”
El projecte compta, a més, amb una feina prèvia de contacte amb els propietaris dels terrenys. L’any 2022 el consistori ja es va reunir amb els diferents propietaris per conèixer la seva situació i recollir les seves propostes i interessos. Es tracta d’un àmbit amb una realitat diversa, amb terrenys de diferents usos, entre els quals hi ha sòl rústic, usos comercials i industrials i petites explotacions agrícoles.
Segons el consistori, aquest sector ja estava previst en el planejament urbanístic com un àmbit susceptible de desenvolupar-se en el futur com a polígon industrial. Ara l’Ajuntament ha decidit impulsar-ne el desenvolupament davant la necessitat de disposar de més sòl per a activitat econòmica.
Actualment, el polígon industrial de Bujonis es troba plenament consolidat i sense possibilitat d’ampliació. A més, hi ha un segon sector, situat darrere de la zona comercial de Mercadona, que també està desenvolupat en l'àmbit de tramitació urbanística, però que es troba bloquejat perquè el propietari únic no té actualment disponibilitat ni oportunitat comercial per executar-lo.
Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament considera que l’àmbit de Cubells ofereix una alternativa per poder generar nou sòl industrial a iniciativa municipal i amb la participació dels propietaris. El desenvolupament del sector preveu que els propietaris cedeixin els terrenys necessaris per a la construcció dels vials i els accessos, com també assumir les corresponents contribucions d’urbanització.
És un àmbit que ens permet desenvolupar nou sòl industrial aprofitant la voluntat dels propietaris dels terrenys”
Pel que fa al calendari, l’Ajuntament preveu iniciar la tramitació urbanística durant el primer trimestre del 2027. Un cop redactada la documentació, la previsió és portar la proposta a aprovació inicial al ple municipal entre els mesos de gener i febrer de 2027.
Es tracta, però, d’un procés urbanístic que requerirà diversos tràmits abans de poder arribar a l’execució de les obres. L’Ajuntament estima que, si el calendari es desenvolupa segons les previsions, les obres d’urbanització podrien començar d’aquí a aproximadament dos anys.
Comentaris (0)