La CUP demana "un canvi en la gestió forestal" i junts vol més "transparència"

La Bisbal d'Empordà

Data: 06/07/2026

ACN

La CUP considera que el foc que ha cremat aquest passat cap de setmana a les Gavarres "era evitable" i que és conseqüència de "l'abandonament i la manca de gestió forestal". Així ho ha explicat Non Casadevall, secretari general de la formació, que després d'agrair la tasca dels serveis d'emergència, ha defensat que Catalunya necessita un “canvi profund”, deixar de gestionar els incendis únicament des de l'extinció i començar a gestionar-los des de la prevenció". Dani Cornellà, diputat de la CUP, també ha exigit "transparència absoluta sobre l'origen de l'incendi” i que s’assumeixin “totes les responsabilitats polítiques" vinculades als treballs que s'estaven duent a terme a la carretera GI-660.



Per al secretari general de la CUP, Catalunya no es pot permetre “continuar lamentant-se cada estiu mentre mantenim intactes les polítiques que fan possibles aquests grans incendis", i per això ha apostat per modificar la política forestal i impulsar la recuperació agroforestal, reforçant la pagesia i la ramaderia extensiva, impulsant una gestió forestal “activa i per garantir un futur viable per al món rural”.

Per la seva part, Cornellà també ha considerat que no es pot responsabilitzar de l’incendi de les Gavarres “un treballador que exercia la seva feina en unes obres adjudicades per la Generalitat” i reclama conèixer "qui va autoritzar els treballs amb el Pla Alfa nivell 3 activat, quina empresa n'era l'adjudicatària i quin control va exercir el Departament de Territori".

Finalment, la CUP ha criticat la gestió del Govern denunciant que s'ha volgut transmetre "una falsa imatge de normalitat i control" mentre, asseguren, persisteixen problemes estructurals. Així mateix, han advertit sobre la “precarització” dels serveis d'emergència, especialment del cos de Bombers, i han reclamat més recursos i el reconeixement dels Bombers voluntaris. "Ja n'hi ha prou d'excuses. Calen explicacions, responsabilitats polítiques i un compromís real perquè aquesta situació no es torni a repetir", han conclòs els portaveus.

Qui també ha reclamat "explicacions" és Junts. Asseguren que no volen culpables, però sí transparència. Creuen que cal fer una planificació per afrontar el canvi climàtic. 

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Política