L’Oncoswim recull prop de 100.000 euros en la seva novena edició

Baix Empordà

Data: 29/05/2025

La novena edició de l’Oncoswim, la travessia solidària en aigües obertes entre l’Estartit i Calella de Palafrugell, ha recaptat prop de 100.000 euros per a la investigació del càncer de mama triple negatiu. Hi han participat 20 equips i 165 nedadors en la Milla Solidària, en una jornada marcada per la solidaritat, l’esport i el compromís amb la recerca mèdica.

La Costa Brava ha tornat a demostrar que solidaritat i esport poden anar de la mà. La 9a edició de l’Oncoswim, la travessia solidària de natació en aigües obertes entre l’Estartit i Calella de Palafrugell, ha batut rècords: gairebé 100.000 euros recaptats per a la recerca del càncer de mama triple negatiu. El repte principal, la travessia de 30 quilòmetres, ha comptat amb 20 equips inscrits, mentre que la Milla Solidària, oberta a tothom, ha aplegat 165 participants més, que han sumat 2.970 euros addicionals al marcador. En total, la iniciativa ha recollit 96.539 euros, i les donacions encara continuen obertes.

La jornada, marcada pel bon ambient i una tramuntana que va ajudar a avançar, però va dificultar la navegació amb onatge, ha tornat a omplir de compromís les aigües gironines. Els diners recaptats es destinaran en un 70% a la investigació del càncer de mama triple negatiu, i el 30% restant als serveis d’atenció psicosocial de la Fundació Oncolliga Girona.

Amb aquesta nova edició, l’Oncoswim ja ha superat els 400.000 euros recaptats des del 2016, ja consolidada com una de les proves més solidàries i emblemàtiques del territori. Una cita única que nedadors, voluntaris i investigadors ja esperen amb ganes cada any.
 
 

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Societat