Competiran a la fase estatal de la First Lego League. A l'Escola Els Estanys estan d'enhorabona perquè l'equip de robòtica, integrat per alumnes de cinquè i sisè de primària, va guanyar la prova celebrada a Girona a finals de febrer. Els hem acompanyat en una classe on ens han explicat què han de fer i també un projecte molt especial: la creació d'un mapa de realitat virtual per visitar les termes romanes del Pla de Palol.
Ells són l'equip de robòtica de l'Escola Els Estanys que han guanyat el torneig de la First Lego League de Girona. Des de l'inici de curs es troben tres hores a la setmana per treballar amb el robot i preparar els diferents reptes.
Van acabar sumant 310 dels 380 punts possibles. Totes les proves es fan en un mateix taulell. A partir d'aquí, ells preparen el robot, les diferents peces i li donen les instruccions. Per aconseguir-ho, el que cal són molts intents a l'aula i corregir els errors que, a vegades, poden ser petites variacions.
Guanyar la prova els ha permès classificar-se per a la final estatal de l'11 d'abril a Burgos. Però el que fan a l'escola no és només aquesta competició. Han creat un tour virtual perquè tothom conegui les termes del Pla de Palol, a Platja d'Aro.
A través de les ulleres de realitat virtual, els usuaris veuen això. Un mapa interactiu de l'interior de les termes per on poden passejar. També hi han posat imatges i les mesures dels diferents espais. Una manera per acostar a la població el patrimoni històric de Platja d'Aro i veure com era la vida a l'època romana.
Comentaris (0)