L'oca a la plaça, la proposta educativa per mantenir viu el català al carrer

Palamós

Data: 15/10/2026

Un dels jocs més populars de la infantesa es juga a les places. Palamós i Sant Joan ha tret el joc de l’oca al carrer per fomentar l’ús del català. La proposta inclou activitats en grup i el taulell compta amb elements característics de Palamós.

D'oca en oca i tiro perquè em toca. És el més repetit les tardes de dimarts a Palamós i Sant Joan. L'oca a la plaça és la proposta per promoure el català entre infants i joves dels municipis. Quan surten de l'escola, les famílies van arribant a la plaça. S'inscriuen al moment i esperen a començar. El joc és en equip i combina normes típiques amb elements nous.

El taulell està pensat per aquesta ocasió. Entre les caselles, a banda de les oques, s'hi amaguen elements identitaris de Palamós i Sant Joan. La Gorga, el Convent dels Agustins o la gamba de Palamós són tres de les caselles del joc.

Està en marxa des de la primera setmana d'octubre i asseguren que ha agradat als infants. Es pot jugar cada dimarts entre les 16:30h i les 18h a la plaça Mossèn Gumersind. Al novembre es traslladarà a Mas Guàrdies i falta anunciar una última localització.

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Societat