El Begur Comedy Film Fest conversa sobre la relació entre Dalí i el cinema

Begur

Data: 13/10/2026

El Begur Comedy Film Fest ha tancat una nova edició, marcada per l’alerta de pluges i dedicada enguany a explorar el vincle entre el cinema i Salvador Dalí. Aquest diumenge, el festival ha organitzat la tertúlia Dalí i el cinema, després de projectar dissabte un documental sobre l’artista.

Salvador Dalí no va ser només un espectador de cinema, sinó que també va fer incursions en aquest món com a actor, director, guionista i escenògraf. La seva trajectòria cinematogràfica inclou col·laboracions destacades com Un gos andalús, Recorda (Spellbound) i Destino.

Amb la dotzena edició del Begur Comedy Film Fest, l’organització ha volgut redescobrir aquesta faceta de l’artista a través de diverses activitats, entre les quals destaca la tertúlia Dalí i el cinema. La sessió s’ha celebrat a la sala B del Cinema Casino de Begur i ha comptat amb la participació de Montse Aguer, directora de la Fundació Gala-Salvador Dalí; Oti Rodríguez, president del Begur Comedy Film Fest, i Albert Galera, escriptor, crític cinematogràfic i col·laborador del festival.

Durant la tertúlia es va destacar entre altres, la complexitat de la relació entre Dalí i el setè art, especialment per la dificultat de traslladar a la pantalla les seves idees i el seu univers creatiu.
 

La relació amb el cinema va ser complexa, perquè tenia idees diferents i, en voler endinsar-se en el subconscient i la imaginació, moltes eren difícils de produir.

La influència, però, va ser recíproca. Dalí va explorar les possibilitats expressives del cinema, mentre que el seu univers surrealista també ha inspirat nombrosos creadors del món audiovisual. Una relació entre l’art i el setè art que continua ben viva i que el Begur Comedy Film Fest ha volgut posar en valor en aquesta edició.

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Cultura