El Departament d’Empresa i Treball fa balanç de dos anys de legislatura des de Palafrugell

Palafrugell

Data: 21/09/2026

El conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, ha fet balanç dels dos primers anys de legislatura en un acte celebrat aquest matí al Museu del Suro de Palafrugell. La reindustrialització, la competitivitat empresarial, la seguretat laboral i l’impacte de la intel·ligència artificial han estat alguns dels principals eixos destacats.

El Museu del Suro de Palafrugell ha estat l’escenari del balanç dels dos primers anys de legislatura del Departament d’Empresa i Treball. El conseller Miquel Sàmper, acompanyat del secretari general i dels responsables de les diferents àrees del departament, ha repassat les principals actuacions desenvolupades i els reptes per als pròxims anys.

Entre les qüestions destacades hi ha el nou Pacte Nacional per a la Indústria 2026-2030, les mesures per reforçar la competitivitat de les empreses catalanes i les polítiques de prevenció davant dels riscos laborals vinculats al canvi climàtic. També ha tingut un paper destacat la intel·ligència artificial i el seu impacte en el mercat de treball, amb la creació de l’Observatori Català d’Intel·ligència Artificial i Mercat de Treball.

El departament també ha posat sobre la taula la simplificació administrativa, la reindustrialització de Catalunya i la voluntat de reforçar el diàleg amb els agents socials i les institucions. L’acte ha reunit un centenar de persones i també hi han participat l’alcaldessa de Palafrugell, Laura Millán, i el delegat del Govern a Girona, Xavier Guitart.

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Política