Els marxants de Platja d'Aro mantenen les protestes pel nou model del mercat setmanal

El mercat setmanal de Platja d'Aro ha arrencat amb xiulets i pancartes reivindicatives. Es tracta de diversos paradistes que han arrencat una mobilització indefinida per exigir al consistori de Platja d'Aro que ampliï el nombre de llicències de parades del mercat setmanal.

Els marxants del mercat setmanal de Platja d'Aro han iniciat una mobilització indefinida per reclamar que l'Ajuntament revisi el nou concurs de llicències. Els paradistes denuncien que el canvi de model ha reduït considerablement el nombre de parades autoritzades i asseguren que més d'una vuitantena de professionals han quedat fora, alguns després de dècades treballant al mercat.
 
També lamenten que una vintena de places hagin quedat desertes i demanen que es puguin adjudicar a les persones que han quedat en llista d'espera. Una altra de les seves crítiques és la reducció de les parades de tèxtil, que consideren insuficients per a un mercat com el de Platja d'Aro. A més, proposen estudiar una nova ubicació que permeti ampliar l'espai disponible.

L'Ajuntament, però, defensa que el nou reglament respon a la voluntat de crear un mercat més equilibrat, amb més presència de parades d'alimentació, i assegura que el concurs públic s'ha desenvolupat amb totes les garanties legals. A més, la regidora recorda que els criteris de puntuació no prioritzaven l'antiguitat dels paradistes i subratlla que els tribunals han avalat el procediment. Els marxants, mentrestant, anuncien que continuaran concentrant-se cada divendres per reclamar una solució.
 

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Societat