Condemnada una treballadora de l’Ajuntament de Vilajuïga per desviar més de 4.200 euros duplicant nòmines. La dona va fer quatre operacions entre el 2022 i el 2023, ha retornat tots els diners i no haurà d’entrar a presó si no torna a delinquir durant quatre anys
Una treballadora de l’Ajuntament de Vilajuïga ha estat condemnada a dos anys de presó i cinc anys d’inhabilitació per haver desviat 4.220,78 euros de diners públics al seu propi compte duplicant nòmines de treballadors municipals. La processada ha reconegut els fets davant l’Audiència de Girona, ha retornat íntegrament els diners i no haurà d’entrar a presó sempre que no torni a delinquir durant els pròxims quatre anys. La sentència és ferma.
Els fets es van produir entre l’agost del 2022 i el juny del 2023, quan la condemnada treballava temporalment als serveis econòmics de l’Ajuntament de Vilajuïga.
Entre les seves funcions hi havia la gestió comptable i la preparació dels fitxers de pagament de factures i nòmines.
Segons l’escrit d’acusació de la Fiscalia, la treballadora va aprofitar aquestes funcions per duplicar diverses nòmines dins del sistema informàtic municipal.
El mecanisme consistia a mantenir el pagament correcte al compte del treballador i generar una segona nòmina en què modificava el número de compte de destí perquè els diners s’ingressessin al seu.
La processada ha admès que ho va fer en quatre ocasions. Tres d’aquestes operacions es van produir entre l’agost i el desembre del 2022 i una quarta el juny del 2023. En una de les ocasions, fins i tot va duplicar la seva pròpia nòmina.
Els imports desviats oscil·laven entre els 989,89 i els 1.247,46 euros.
Una nòmina no cobrada va destapar el cas
El cas es va descobrir el juny del 2023, quan una treballadora municipal va alertar que no havia rebut la seva nòmina.
La intervenció municipal va revisar els pagaments i va detectar que aquell salari s’havia ingressat al compte de l’acusada.
La treballadora va retornar de seguida l’import, però la revisió posterior va permetre descobrir les operacions anteriors.
En total, els diners desviats ascendien a 4.220,78 euros.
La processada va retornar íntegrament aquesta quantitat el juny del 2023, quan també va deixar de treballar per al consistori.
Dos anys de presó i cinc d’inhabilitació
La Fiscalia i la defensa han arribat a un acord després d’aplicar l’atenuant de reparació del dany, fet que ha permès evitar el judici amb jurat popular.
Davant la secció quarta de l’Audiència de Girona, l’acusada ha reconegut els fets i ha acceptat la condemna per un delicte continuat de malversació de diners públics.
La pena és de dos anys de presó i cinc anys d’inhabilitació per a càrrec o feina pública.
La defensa ha demanat la suspensió de l’execució de la pena de presó i la Fiscalia no s’hi ha oposat. Com que la condemnada no té antecedents, no haurà d’ingressar a presó sempre que no torni a delinquir durant els pròxims quatre anys.
La sentència és ferma.
Comentaris (0)