ACN
Els Mossos d'Esquadra han augmentat la vigilància a les carreteres secundàries del Baix Empordà amb unitats d'espiell. La seva funció és detectar infraccions com l'ús del mòbil o la conducció temerària per possible consum de drogues. Ells ho comuniquen als companys que realitzen el control a les carreteres
Són imatges d'un dels controls que els Mossos d'Esquadra realitzen durant l'estiu. Les carreteres secundàries al Baix Empordà augmenten el nombre de vehicles durant l'estiu, en una època en què els conductors estan "més relaxats". Això pot provocar un increment de la sinistralitat i els Mossos han augmentat la vigilància. Ho han fet amb una unitat d'espiell de cinc agents.
El grup es coordina amb patrulles uniformades per fer dispositius integrals de trànsit. Sigui des de la carretera o a la vora, els espiells identifiquen el vehicle que ha comès la infracció i ho comunica als companys del control policial. El delicte més freqüent és l'ús del mòbil al volant. Aquest estiu, assenyalen que en poques hores s'ha multat a 69 conductors per aquest motiu a la carretera entre Mont-ras i Palafrugell.
Respecte a les aplicacions on usuaris alerten de controls policials, admeten que beneficien a qui pugui haver comès un delicte, però reconeixen que també augmenten la seguretat. Això fa que els controls siguin més dinàmics canviant d'ubicació.
Imatge: Gerard Vilà (ACN)
Comentaris (0)