Peratallada viatja de nou a l’edat mitjana amb la 29a edició de la Fira Medieval

Forallac

Data: 06/10/2025

El poble de Peratallada ha tornat a omplir-se d’ambient històric amb la celebració de la Fira Medieval, que enguany arriba a la seva vint-i-novena edició. Centenars de visitants han recorregut els seus carrers per gaudir d’artesania, oficis antics, espectacles de cavallers i música, en una cita que manté viva la memòria medieval i tanca la temporada turística al municipi de Forallac.

La música dels tambors, el so dels cavalls i l’olor de pa acabat de coure han tornat a omplir Peratallada aquest primer cap de setmana d’octubre.
El poble medieval, un dels més ben conservats de Catalunya, ha viatjat de nou segles enrere per celebrar la 29a edició de la Fira Medieval, una cita ja imprescindible al calendari del Baix Empordà.

Tot i les previsions de pluja, els carrers s’han omplert de visitants des de primera hora del matí per gaudir de les més de cent parades d’artesania, embotits, joguines, joieria i oficis antics com ferrers, cistellers o terrissaires. També hi ha hagut espectacles itinerants, cercaviles i la tradicional lluita de cavallers, un dels moments més esperats pels més petits i també pels adults.

Els carrers empedrats i les façanes de pedra de Peratallada s’han convertit, un any més, en el millor escenari per reviure l’època feudal. El castell, la Torre de les Hores i les places del nucli antic han servit de teló de fons a una fira que combina història, cultura i turisme. Des de l’Ajuntament de Forallac, organitzadors de l’esdeveniment, es mostren satisfets per la gran afluència de públic i Peratallada tanca la temporada d’estiu, però obre la porta a continuar gaudint del patrimoni i la història durant tot l’any.
 
 

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Cultura