La flota d'arrossegament torna a feinejar després d'un mes de veda

La flota d'arrossegament torna a feinejar després d'un mes de veda
Palamós

Data: 03/11/2026

Les barques d'arrossegament de Palamós aquest dilluns han tornat a sortir a pescar després d'un mes d'aturada. La flota ha estat amarrada durant tot l'octubre per complir les restriccions de la Unió Europea, que limiten els dies de pesca a la Mediterrània. Aquesta ha estat la segona veda de l'any, després de la que ja es va fer entre els mesos de gener i febrer.

La flota d'arrossegament de Palamós ha reprès la seva activitat després de completar un mes de veda. Les embarcacions han estat aturades durant tot l'octubre, en compliment de les mesures europees que busquen reduir l'esforç pesquer i afavorir la recuperació dels recursos marins.

Aquesta ha estat la segona aturada de l'any per a les barques palamosines. La primera es va fer entre els mesos de gener i febrer, amb un total de 30 dies laborables sense sortir a pescar, mentre que la veda d'octubre ha suposat 22 dies feiners més d'inactivitat.

La pesca d'arrossegament a la Mediterrània està condicionada per les limitacions de dies de feineig que estableix la Unió Europea, així com pels topalls de captures de determinades espècies, com la gamba vermella. Precisament, la gamba vermella és el principal actiu econòmic de la Confraria de Pescadors de Palamós. L'any 2025, aquesta espècie va representar el 38,5% de la facturació total de la flota, amb 68,5 tones comercialitzades. Una xifra que suposa una reducció del 28% respecte al 2024, marcada per les restriccions pesqueres.

Pel que fa al valor econòmic, la subhasta de gamba vermella va generar 3,2 milions d'euros durant el 2025, davant dels 3,9 milions de l'any anterior.

Amb el final de la veda, les embarcacions de Palamós recuperen l'activitat pesquera, tot i que continuen subjectes a les limitacions europees sobre els dies de pesca i les captures.

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Economia