La pujada amb torxes al Castell de Begur marca l'inici de la Diada nacional de Catalunya. La població es troba a la plaça de la Vila i puja fins al castell on es canta el Cant dels Segadors i s'hissa la bandera.
Begur és un dels municipis que més aviat comença a celebrar la Diada de Catalunya. Centenars de torxes s'han encès a la plaça de la Vila i han començat a pujar cap al Castell de Begur. La llum de les flames il·lumina la nit begurenca, mentre la població camina sota la lluna i les estrelles. Un cop a dalt s'ha llegit el manifest de l'Associació de Municipis per la Independència, en què la defensa de la llengua ha estat una de les reivindicacions.
Una Diada en què cada any, entitats independentistes fan crida a la mobilització. També és un dia per recordar la història de Catalunya. Passada la mitjanit, mentre la gent cantava Els Segadors, la senyera s'ha hissat al Castell de Begur. La nit ha acabat amb pa de pessic i un got de moscatell.
Comentaris (0)