Sant Feliu inicia l'Any Irla coincidint amb la commemoració de la II República

L'inici de la celebració de l'Any Irla ha coincidit amb la celebració del 14 d'abril, data amb què es recorda la Segona República. En un acte a la plaça de Miquel Murlà, s'ha hissat la bandera republicana i s'ha fet la tradicional ofrena floral.

Amb la hissada de la bandera republicana, Sant Feliu de Guíxols ha celebrat el 95è aniversari de la proclamació de la Segona República. Una commemoració que ha servit també per inaugurar l'Any Josep Irla, que vol recordar la figura del president de la Generalitat de Catalunya entre el 1940 i el 1954. Aquesta celebració es duu a terme amb motiu del 150è aniversari del seu naixement. 

L'acte ha reunit representants polítics i veïns de la ciutat. Han avançat que l'Any Irla comptarà amb una trentena d'activitats, de les quals un terç se celebraran a Sant Feliu. Durant els parlaments s'ha recordat la figura de Francesc Campà. 

L'Any Irla ha de permetre recordar els valors republicans que van combatre al feixisme i la seva figura. La celebració del 14 d'abril ha estat el primer dels actes que es duran a terme durant els pròxims 12 mesos. 

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Cultura