El ple municipal de Platja d’Aro d’aquest mes d’octubre ha aprovat per unanimitat la nova Ordenança reguladora del soroll i les vibracions produïts per les obres. La normativa vol compatibilitzar els treballs de millora i construcció al municipi amb el dret al descans i la bona convivència entre veïns i veïnes.
La nova ordenança l reguladora del soroll i les vibracions produïts per les obres s’aplicarà a totes les obres que es duguin a terme al municipi de Castell-Platja d’Aro i s’Agaró i estableix diferents limitacions horàries i mesures per reduir les molèsties acústiques. Entre les principals novetats destaquen:
L’horari ordinari de treball serà de 8 a 20 h.
Entre el 15 de juny i el 15 de setembre, l’activitat quedarà limitada a la franja de 9 a 18 h.
No es podran fer obres durant els caps de setmana ni els dies festius.
Del 15 de juliol al 31 d’agost quedarà totalment prohibida l’execució d’obres i treballs similars.
Entre el 15 de juny i el 15 de setembre tampoc no es podran instal·lar bastides ni altres elements auxiliars a la via pública.
La maquinària haurà de respectar els límits acústics establerts i incorporar mesures per minimitzar els sorolls i les vibracions.
La normativa també incorpora un règim sancionador, amb multes que poden anar dels 50 als 3.000 euros, en funció de la gravetat de la infracció.
Tot i les restriccions, l’ordenança preveu excepcions per a obres urgents o d’emergència, actuacions d’interès públic i determinats treballs en equipaments i a la via pública, sempre que disposin de l'autorització corresponent. D’aquesta manera, es busca evitar una aturada total de l’activitat constructiva durant l’estiu i permetre que els professionals del sector disposin d'un període de treball més ampli.
La mesura vol garantir la convivència durant tot l’any, especialment durant els mesos d’estiu, quan coincideixen l’augment de la població resident, l’arribada de turistes, l’activitat econòmica i les obres de millora al municipi.
L’ordenança ha rebut el suport unànime de tots els grups municipals en el ple d’aquest mes d’octubre.
Comentaris (0)