Acord entre Compromís i PSC per a les eleccions municipals del 2027 a Torroella de Montgrí

Torroella de Montgrí

Data: 15/07/2025

Jordi Cordón serà el candidat del PSC a les eleccions municipals del 2027 a Torroella de Montgrí. Aquest anunci arriba després de l'acord de coalició entre Compromís i el partit socialista. Segons Cordon, que va ser alcalde entre 2011 i 2016, es tracta d'una aliança "pensada i meditada" per unir forces diferents per oferir una alternativa guanyadora als pròxims comicis.

Compromís i el Partit Socialista de Catalunya (PSC) han anunciat oficialment la seva coalició per a les eleccions municipals del 2027 a Torroella i l'Estartit. Amb aquesta aliança, Jordi Cordón, portaveu de Compromís, serà qui encapçalarà la llista del PSC pels pròxims comicis al municipi. Segons Cordón, els origines d'aquesta coalició es remunten a les darreres eleccions a la Generalitat.

Aquesta decisió no ha agradat a alguns dels membres dels dos partits. De fet, l'agrupació local del PSC va dimitir en bloc i el portaveu a Torroella de Montgrí, Ramon Moreno es va donar de baixa del partit. Recentment, crítics contra el pacte han creat un nou partit anomenat Per Torroella l'Estartit.

Per altra banda, Cordón ressalta que la secció local del Partit Socialista es va considerar des del principi a l'hora d'arribar al pacte actual. Afegeix que la coalició recentment anunciada treballarà "colze a colze" en totes les accions prèvies a les eleccions del 2027 i està oberta a altres persones i ideologies polítiques que s'uneixin a les seves files. De moment, no s'han concretat detalls específics més enllà del candidat principal.

Segons Cordón la coalició pretén prioritzar projectes bàsics com habitatge, una zona esportiva i la renovació del servei de neteja de carrers i manteniment de carreteres.

Compromís es troba actualment a l'oposició i té previst utilitzar els dos anys restants abans de les eleccions del 2027 per llançar una "precampanya electoral". 

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Política