Joan Garriga i el Mariatxi Galàctic van obrir una vetllada de prop de tres hores marcada per la celebració dels 25 anys de Los Delinqüentes
El Guíxols Arena va viure una de les seves primeres grans nits de música amb Los Delinqüentes i Joan Garriga i el Mariatxi Galàctic com a protagonistes. El nou espai destinat als concerts de més gran format del Festival de la Porta Ferrada es va omplir en una vetllada marcada per la rumba, la festa i la celebració col·lectiva.
Joan Garriga i el Mariatxi Galàctic van ser els encarregats d’escalfar l’ambient amb una proposta que combina rumba, cúmbia, folk i música popular. Amb un directe desenfadat i proper, la banda va convidar el públic a entrar des del primer moment en la dinàmica festiva que marcaria la resta de la nit.
Amb el recinte a gom a gom, Los Delinqüentes van prendre el relleu en el primer gran concert celebrat al Guíxols Arena. La formació andalusa es troba immersa en la gira amb què commemora els 25 anys d’‘El sentimiento garrapatero que nos traen las flores’, el disc que els va consolidar com una de les bandes més singulars del panorama musical estatal.
Bona part del repertori va recuperar l’univers d’aquell treball i alguns dels temes més emblemàtics de la seva trajectòria, com ‘El aire de la calle’, ‘A la luz del Lorenzo’ o ‘Nube de pegatina’.
La barreja de rock, rumba i flamenc característica de Los Delinqüentes va mantenir l’ambient festiu durant una nit que va reunir diverses generacions de públic, demostrant que, més de dues dècades després, les seves cançons continuen connectant amb els seguidors.
El concert va tenir també un component especial per a Porta Ferrada: va servir per estrenar el Guíxols Arena com a escenari dels espectacles de més gran format del festival.
Los Delinqüentes arribaven a Sant Feliu de Guíxols després d’haver passat aquesta primavera pel Palau Sant Jordi en el marc de la mateixa gira commemorativa.
El Guíxols Arena continuarà sent durant els pròxims dies un dels epicentres de la 64a edició del Festival de la Porta Ferrada, amb alguns dels noms més destacats del cartell d’enguany.
Comentaris (0)