Data: 19/03/2024
Aquest vestit és un disseny de maons que va crear el mateix Dalí i que s'inspira a l'obra "Brick Wall" del Metropolitan de Nova York. Gala se'l va posar a la festa de benvinguda a París després de retornar dels Estats Units.Volem celebrar Gala quan es compleixen 103 anys del seu naixement i volem apropar-nos a la seva figura a través de la col·lecció d'indumentària de la Fundació Gala Salvador Dalí que ens permet veure aquest caràcter performatiu de la moda i que ens parla d'aquesta Gala que està sempre en contínua transformació, que es vesteix de mussa, de performer, de representant de l'artista i també perquè els seus vestits són un reflex de la seva personalitat. Una personalitat de la qual ella és autora, molt genuïna i pensem que també molt reconeixible avui dia" - Bea Crespo, coordinadora del Centre d'Estudis Dalinians i comissària de l'exposició
Trobem també aquest conjunt de dos peces de principis dels anys 70 dissenyat per Christian Dior. El formen multitud d'escames de nombrosos colors que van fascinar a Dalí. La seva esposa el duia en ocasions especials, sobretot a Púbol.És un disseny que es remet a la conquista d'Amèrica i l'estampat l'ha fet el mateix Dalí. I ens parla també de l'ús conscient que fa la Gala de la moda. La Gala la moda l'entén com una forma d'expressió però també d'un contingut carregat de simbolisme, una forma també de fer publicitat i de guiar l'obra i aquí sens dubte parlava de l'obra de Dalí i feia publicitat del seu estampat". -Noelia Collado, directora de Continguts de La Roca Village i comissària de l'exposició.
Finalment destaquen aquesta camisa marinera que es remet a un disseny de principis del segle XX de Coco Chanel on Gala definia una nova feminitat.És un vestit que va captar la tensió del mateix Dalí, deia que era fascinant amb aquestes minúscules escates que semblaven impossible de dibuixar i pintar en una obra i deia que si mai les pintava aquesta obra seria la més cara del món, però no ho va fer mai. Però ens queda aquest vestit que és l'últim d'una relació molt fructífera de la casa Dior i la parella.
Les peces de la mostra es combinen amb il·lustracions de Carla Fuentes i fotografies de Jordi Bernadó. Retrats realitzats als espais del Castell de Púbol que parlen de la Gala i del seu món.Principalment perquè juga amb ambivalència d'un informe que no saps si és masculí o femení i la Gala jugava molt a començament de segle en fer-se seu els codis masculins per definir una nova feminitat que a dia d'avui diríem agènere i els anys noranta diríem unisex i també perquè aquesta brusa forma part de l'iconografia de Dalí, ja que Dalí retrata la Gala portant-la a moltes obres.
Més articles de Cultura
Comentaris (0)