L'ajuntament de Torroella de Montgrí redueix la factura de la llum a la meitat

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha reduït a la meitat el cost de la factura de la llum. És el resultat de l'aposta per instal·lar plaques solars a diferents equipaments municipals. La voluntat del consistori és aprofitar més espais per a instal·lacions fotovoltaiques. 

A finals de 2024, l'Ajuntament de Torroella de Montgrí i l'Estartit va impulsar un pla d'instal·lacions fotovoltaiques en equipaments municipals. Un any després, els resultats són evidents: han aconseguit reduir la factura de la llum a la meitat. Una mesura que la van impulsar arran de l'augment de preus de l'any 2023 i que ha de facilitar la transició energètica municipal.

Creuen que les plaques solars són unes instal·lacions que permeten avançar cap a un model energètic més sostenible i eficient. N'han instal·lat en diferents equipaments municipals. La previsió és instal·lar-ne més en espais com les biblioteques, l'escola Guillem de Montgrí i als pous de captació d'aigua, un dels equipaments que consumeix més electricitat.

Asseguren que un estudi assenyala que Torroella podria arribar a produir el 137% de l'energia que consumeix. Altres iniciatives han estat la creació de la comunitat energètica local de l'Auditori Espai Ter, que dona servei a 40 habitatges, i la substitució del 25% de l'enllumenat per reduir el consum.

Imatge: seu de la Brigada Municipal / Maria Garcia (ACN)

Comentaris (0)

*Per comentar es necessari estar registrat. Registra't o accedeix



Més articles de Economia