Els ports de Palamós i Roses han posat punt final a la millor temporada de creuers fins ara, amb 80 escales, un impacte econòmic de 6,6 milions d’euros i una clara aposta per la desestacionalització del turisme al litoral gironí.
La Costa Brava ha tancat la millor temporada de creuers de la seva història, amb xifres rècord tant d’escales com de passatgers. Els ports de Palamós i Roses han sumat aquest 2025 un total de 80 escales i prop de 69.000 creueristes, cosa que representa un increment de més del 20% respecte a l’any passat.
L’activitat ha tingut un impacte econòmic estimat de 6,6 milions d’euros al territori, gràcies sobretot a la despesa dels visitants un cop desembarquen. El port de Palamós lidera el balanç amb 65 escales i 65.000 passatgers, assolint el seu millor registre històric, mentre que Roses ha gairebé triplicat els visitants, amb 4.000 creueristes i 15 escales.
Un dels elements més destacats ha estat la desestacionalització, amb la majoria d’arribades fora dels mesos d’estiu, especialment a la primavera i la tardor. La temporada s’ha tancat amb l’arribada inaugural del creuer AIDAluna a Palamós, posant punt final a un any que consolida la Costa Brava com a destinació de creuers, però amb la voluntat de créixer de manera sostenible.
Comentaris (0)